73 manieren om Twitter te gebruiken als ondernemer

In deze blog maar liefst 73 manieren op een presenteerblaadje om Twitter te gebruiken als ondernemer! Misschien gebruik je Twitter al veelvuldig voor je bedrijf maar er zullen vast een aantal tips tussen staan waar jij nog niet aan had gedacht. Zet Twitter in om je werknemers eens in het zonnetjes te zetten of vind een nieuw onderwerp voor je nieuwste blog. Hoe gebruik jij Twitter? Laat het ons weten in de comments!

 

Vertrouwen en reputatie


1.     Beantwoord veel voorkomende vragen van je klanten

 
2.     Deel inzicht en opinie
 

3.     Deel interessante links en blogs


4.     Links die jouw bedrijf in het zonnetje zetten (andere media)


5.     Tweet regelmatig om je merk in het geheugen van je klant te houden


6.     Deel hoogwaardige content dat aansluit bij de wensen van je doelgroep


7.     Deel informatie over je bedrijf of organisatie wat interessant is voor je doelgroep


8.     Promoot concurrenten als ze het echt een keer verdienen


9.     Tweet links naar Slideshare presentaties of video’s


10.   Promoot aankomende sprekers voor een event


11.   Noem prijzen of waarderingen die je hebt gekregen

 
12.   Wees diegene die het ‘breaking news’ in je branche brengt

 
13.   Doe live verslag via Twitter van events waar je aanwezig bent

 

Marketing

14.   Praat over waarden en normen van je bedrijf en de bedrijfscultuur


15.  Laat mensen weten bij welke events je bedrijf aanwezig is de komende periode


16.   Geef je volgers af en toe een leuke korting


17.   Bied kortingen aan voor de mensen die je komen opzoeken op events


18.  Laat je ‘menselijke’ gezicht zien

 
19.   Praat over wat je aan het doen bent


20.   Praat over wie je bent


21.   Vertel wanneer je wat gaat doen

 
22.   Werf inschrijvingen voor je nieuwsbrief

 
23.   zorg voor traffic naar je site


24.   Vind referenties


25.   Bied referenties aan


26.   Stel mensen aan elkaar voor


27.    Organiseer een wedstrijd


28.    Zet werknemers eens in het zonnetje


29.    Zet je Twitter profiel op al je marketingmateriaal


30.   Promoot je laatste blogs en nieuwsbrieven


31.   Deel reviews over mensen die iets voor je gedaan hebben

 
32.   Tweet als je iets bijzonders aan het doen bent


33.   Bied excuses aan voor fouten of ongeregeldheden


34.   Wees enthousiast over de komende week


35.   Vraag om stemmen op social media sites

 

Luisteren

36.   Spoor conversaties op over jouw merk en online reputatie


37.   Bekijk de voor jou meest belangrijke keywords


38.  Lees conversaties over jouw branche in het algemeen


39.   Doe gratis marktonderzoek over wat mensen wel of niet willen


40.   Bedenk stellingen/polls om de opinie van je volgers te meten


41.   Leer wat wel of niet werkt voor je concurrenten


42.  Kijk hoe je concurrenten communiceren met hun klanten


43.   Kijk wie je concurrenten zijn


44.   Kijk wanneer je klanten het meest actief zijn op Twitter


45.   Identificeer Twitter trends of ‘hot topics’


46.   Vind manieren om wat jij doet te verbinden met de Twitter trends


47.   Vraag mensen naar hun mening en opinie. Luister naar ze


48.   Maak notities van opmerkingen van klanten die dingen constateren die jouw ‘business’ kunnen beïnvloeden

 

Gebruik en groei van je online netwerk


49.  Communiceer meer persoonlijk met contacten op andere social networks


50.  Probeer realties op te bouwen in plaats van het gebruik van flyers en cold calling
 

51.   Gebruik Twello of Listorious om mensen te vinden met dezelfde interesses


52.   Vul je Twellow en ‘we follow’ profiel in zodat anders jou ook makkelijk kunnen vinden


53.   Gebruik Twitter om interessante discussies te vinden waar je zelf ook aan mee kunt doen


54.   Vind gastbloggers voor je blog


55.   Vind onderwerpen voor je eigen blog

 
56.   Ontmoet beïnvloeders  en belangrijke personen uit jouw branche


57.   Vermijd vervelende discussies met boze klanten en probeer hulp aan te bieden als dat mogelijk is


58.   ‘Connect’ je Twitter profiel aan die van Linkedin, Facebook en laat je tweets op je website verschijnen


59.   Neem deel aan ‘Follow Friday’ om meer mensen te ontmoeten

 
60.   Gebruik diensten zoals bit.ly


61.   Ontdek welke acties er voor zorgen dat meer mensen je gaan volgen

 

Gebruik en groei van je offline netwerk


62.  Organiseer eens een meeting voor je volgers en ontmoet elkaar in ‘real life’

 
63.  vind nieuwe klanten door het gebruik van ‘avanced search’


64.   Gebruik ‘Twitter search’ om potentiële klanten te vinden door een concurrent in je tweet te noemen… en maak hier dan gebruik van.


65.   Geef korting coupons weg aan je volgers om de verkoop te bevorderen

 
66.   Tweet over nieuwe producten en diensten


67.   Vraag je volgers referenties achter te laten op je website


68.   Vind nieuwe werknemers

 

Maak plezier!


69.  Word een betere schrijver


70.  Deel content die je volgers aan het lachen maakt


71.   Vind content waar je inspiratie en motivatie uit haalt


72.   Leer nieuwe dingen


73.   Maak vrienden, niet alleen op professioneel gebied

 

5 Typen ondernemers, welk type ben jij?
Hoe scoor jij op de 5 Momenten van de Waarheid?

Gerelateerde berichten

 

Reacties 1

Gast - Marian Stoppelenburg op vrijdag 14 september 2012 20:03

Wat een geweldige lijst! Ik ben al een paar jaar een social media fan, maar ze blijven ons inspireren. Er is zoveel mogelijk. Laten we de social media inzetten voor een betere wereld. Yes, we can!

Wat een geweldige lijst! Ik ben al een paar jaar een social media fan, maar ze blijven ons inspireren. Er is zoveel mogelijk. Laten we de social media inzetten voor een betere wereld. Yes, we can!
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
zaterdag 19 januari 2019

Algemene voorwaarden

Adverteren

Help/FAQ

Webwinkel

Auteurs

 
Cron Job Starts
0
Shares