Ben jij een goede vriend?

We brengen met zijn allen veel tijd door op social media. Privé maar ook steeds meer zakelijk. In het groeiende landschap van social media platformen is het wel eens lastig navigeren. Wat doe je wel en wat doe je niet? Hoe zorg je dat je zichtbaar bent, dat je met de juiste mensen in contact komt en dat men jou interessant genoeg vindt om te volgen?

Wat wil je bereiken?

Social Media is een marketinginstrument, niet meer en niet minder. Het is geen doel op zich. Voordat je ermee begint is het goed je af te vragen wat je wilt bereiken. Wil je bijvoorbeeld zichtbaarder zijn, jezelf als expert op jouw vakgebied neerzetten of wil je meer bezoekers naar je website lokken? Afhankelijk van je doel kan je je aanpak bepalen.

Wees een goede VRIEND!

De volgende stappen zijn een mooie leidraad voor een effectieve social media aanpak.

  • Vragen
  • Reageren
  • Informatie zoeken
  • Expertise delen
  • Netwerken
  • Discussiëren

Vragen

Wil je weten wat er in jouw doelgroep leeft? Stel vragen! LinkedIn groepen zijn een prima podium om te peilen wat er zoal speelt. Zorg dat je vragen oprecht zijn en pas geen verkooptrucjes toe.

Reageren

Hiermee kan je mooi inspelen op wat er zoal gedeeld en gevraagd wordt. Als je vanuit jouw kennis en kunde waarde toevoegt met je reactie zal men je graag volgen.

Informatie zoeken

Er is geen grotere bron van informatie dan het internet. Doe er je voordeel mee!

Expertise delen

Jij bent een expert op jouw vakgebied. Jouw kennis is waardevol zolang je het maar op de juiste manier deelt. Maak er geen verkoopverhaal van maar geef tips waar men daadwerkelijk iets aan heeft.

Netwerken

Social Media is een mooie aanvulling op je fysieke netwerk, maar zeker geen vervanging. Online kun je jouw contacten goed volgen (ook als ze van baan veranderen), krijg je inzicht in het netwerk van anderen en kan je makkelijk introducties vragen, met elkaar in contact komen en blijven.

Discussiëren

Hoe meer interactie, hoe beter! Ga de discussie aan!

‘Schoenmaker, blijf bij je leest’. Kies alleen onderwerpen waar je daadwerkelijk iets zinnigs over kunt zeggen, vermijd gevoelige onderwerpen zoals bijvoorbeeld politiek en blijf altijd vriendelijk en beleefd.

Meer weten? Kijk eens bij onze trainingen!


logoondernemer24website6

 

Bouw aan je ondernemerschap met onze

COMMUNITY, KENNIS, MARKTPLAATS en OPLOSSINGEN

Ondernemer24 helpt je vooruit met onmisbare kennis en een enorm netwerk. Je ontmoet ondernemers, je bent vindbaar in onze community, hebt toegang tot praktische oplossingen en bent op de hoogte van de laatste tips & trends. Met onze zakelijke marktplaats kun je door het plaatsen van gratis advertenties gericht naar opdrachten, experts of bedrijfsmiddelen zoeken. Heb je vragen dan kun je die stellen in ons forum en de beste kortingen hebben we als deals voor je samengesteld.

JA, Ik Meld Me Aan.

 

Summertime: tijd voor zelfreflectie als ondernemer...
In 5 stappen een Agile onderneming

Gerelateerde berichten

 

Reacties

Nog geen reactie
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
donderdag 16 augustus 2018
0
Shares