De 10 meest verrassende verkoopgeheimen

Geoffrey James bestudeerde 15 jaar lang de kunst van het verkopen. In dit artikel beschrijven we de 10 meest verrassende verkoopgeheimen die hij in zijn loopbaan is tegengekomen.


De 10 meest verrassende verkoopgeheimen 

1. Klanten willen echt kopen


Iedereen vindt het leuk om dingen te kopen maar niemand wil iets aangesmeerd worden. Dit is dus waarom verkooppraatjes niet werken. Verkopen is dus je klant helpen de juiste beslissing te maken.

2. Een elevator pitch werkt niet


Een elevator pitch is een snelle manier om in 2 of 3 minuten je bedrijf, jezelf of je product te presenteren. Maar ook de mogelijkheid om je relatie in 2 of 3 minuten te laten vervelen en weg te jagen. Denk maar na: vind jij het leuk om naar mensen te luisteren die zakelijke monologen houden?

3. Koud bellen maakt je sterker


Zelfs professionele verkopers haten het om koud te bellen. Maar mensen bellen die je niet kent om ze te helpen is toch de beste manier om te testen of je met ‘afwijzing’ om kunt gaan en een of je een relatie op kunt bouwen met een potentiële klant.

4. Verkopen is vooral luisteren


De uitdaging van verkopen is om de klant aan het woord te laten, en niet tegen de klant te praten. Hoe kun je de klant helpen als vooral jij als verkoper aan het woord bent. Je wilt toch weten wat het probleem van de klant is en hoe je dit voor hem oplost?

5. Een verkooptraining creëert geen topverkoper


Een training helpt maar een beetje en maakt van een gemiddelde verkoper geen topverkoper.

6. Introvert wint het van extravert


Verkopers hebben nog steeds het stereotype van de snelle babbelaar, maar in de echte wereld is de beste verkoper juist diegene die goed luistert naar wat de klant wil.

7. Klantervaringen zijn de beste reclame


Grote bedrijven spenderen miljoenen aan branding en reclame. De beste reclame is hoe je klanten zich voelen over jou en je bedrijf. Dit is altijd een resultaat van de ervaring die ze met jou hebben gehad.

8. Zaken doen is een proces en niet een gebeurtenis


Er is geen aanwijsbaar punt in tijd waarbij je de klant moet ‘vragen’ om zaken te doen. Als je doel is om echt de klant de beste beslissing te laten maken en je hebt je best gedaan dan zal het gesprek op een natuurlijke manier de juiste kant op gaan.

9. Loyale klanten zijn beter dan nieuwe klanten


Nieuwe klanten vinden is een duur en tijdrovend proces. Bestaande klanten van je laten kopen is een automatisch proces en kost je relatief weinig. Je prioriteit zal altijd ‘bestaande klanten veranderen in loyale klanten’ moeten zijn.

10. Iedereen kan verkopen


Sommige mensen hebben van verkopen hun beroep gemaakt maar in principe verkoopt iedereen zijn eigen toegevoegde waarde aan het geheel. In principe kan iedereen verkopen.

Bron: inc.com

Word een klantenmerk in 7 stappen
Verkooppraatjes vullen geen gaatjes

Gerelateerde berichten

 

Reacties

Nog geen reactie
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
zaterdag 20 oktober 2018

Algemene voorwaarden

Adverteren

Help/FAQ

Webwinkel

Auteurs

 
Cron Job Starts
0
Shares