Top 10 irritaties op het werk

Voor collega’s geldt hetzelfde als voor familie: Familie heb je, vrienden kies je. Je hebt nu eenmaal collega ondernemers en of samenwerkende partners als zzp of bedrijf.


Echter vrienden maken met een ieder is een illusie. Maar het feit blijft dat je bepaalde personen soms echt wel eens achter het behang zou willen plakken. Als dit af en toe zo is, dan is er geen probleem. Maar als een samenwerkingspartner of collega ondernemer waarmee je bijvoorbeeld een ruimte deelt, bepaalde werkgewoontes hebben die je mateloos irriteren, dan veranderen de zaken.

Dit levert stress op wat dan weer doorspeelt in je prestaties als ondernemer.

Na verschillende onderzoeken naar irritante gewoontes gelezen te hebben, heb ik een lijst kunnen samen stellen met de ergernis top 10 van werkgewoontes.

Top 10 irritaties op het werk

 

1. Roddelen en klagen


Roddelen en klagen is nummer 1 van de irritante gewoontes en niet allen nummer 1 in het werk. De roddelende ondernemer, samenwerkingspartner, vriend of vriendin, familielid of buurvrouw ervaar je als energiezuiger.

2. Luide telefoongesprekken


Stel je voor: je bent rustig en geconcentreerd aan het werk. Helaas wordt die stilte bruut verbroken, omdat een collega ondernemer de irritante gewoonte heeft luide telefoongesprekken te voeren.

3. Te laat komen


We verslapen ons allemaal wel eens. Niemand is perfect. Maar gebeurt het regelmatig neem je geloofwaardigheid af.

4. Het uitlenen van spullen (en dan met name het niet teruggeven)


Om je werk goed en snel te kunnen doen, houd je graag alle benodigdheden bij de hand.Uiteraard ben je de beroerdste niet en leen je af en toe wel eens wat uit. Dan is er die ene dag dat je het nodig hebt, maar het is nog bij de ander.

5. Teveel vaktaal gebruiken


Om in een netwerkbijeenkomst indruk te maken is het gebruik van vaktaal niet altijd handig. Niet iedereen is er mee bekend en bij te veel is de kans groot dat je niet serieus wordt genomen .

6. Vertrouwelijke zaken in het openbaar bespreken


Als je een samenwerkingspartner bij de supermarkt tegen komt is niet handig om nog even iets voor te bespreken over een klus die je samen gaat aanpakken.

7. Schuine moppen tappen


Gebruik van humor is in zakelijke besprekingen een goed instrument om bijvoorbeeld het ijs te breken, maar een schuine mop is niet altijd een gewaardeerd grapje bij een netwerkborrel.

8. Onderbreken tijdens het spreken


Als je bij een bespreking een ander wil aanvullen en of juist wil versterken in zijn verhaal is dit natuurlijk geweldig. Door deze versterking heb je misschien nog een grotere kans dat de deal doorgaat. Maar als je tijdens een uitleg of in zijn introductie al met vragen onderbreekt kan dat voor irritatie of zelfs als ongeduldigheid of niet willen luisteren overkomen.

9. Onderlinge afspraken niet nakomen


Net als bij te laat komen, niemand is perfect. Maar hoe vaker je afspraken niet nakomt hoe minder geloofwaardig je bent.

10. Vriendjespolitiek


Natuurlijk speelt een gun factor mee om anderen ondernemers aan te dragen voor een opdracht. Belangrijkste is natuurlijk ook dat je vertrouwen hebt in de ander, want jouw goede naam hangt er ook aan. Hier gaat om dat je ook open blijft staan voor anderen. De irritatie ligt dan met name dat een ander ondernemer niet de oprechte kans krijgt om zich zelf te presenteren.

Welke irritaties van top 10 irritaties op het werk heb jij het meeste last van? En ken je er nog meer? Laat je reactie hieronder achter.

3 tips waardoor jouw e-mails wel worden beantwoord
Een simpele tip om te presenteren zonder bullet po...

Gerelateerde berichten

 

Reacties

Nog geen reactie
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
dinsdag 18 december 2018

Algemene voorwaarden

Adverteren

Help/FAQ

Webwinkel

Auteurs

 
0
Shares